پیش از چاپ به چه معناست ؟

شاخص پیش چاپ

پیش از چاپ به چه معناست ؟

پیش از چاپ اصطلاحی است که در صنایع چاپ و نشر برای فرآیندها و رویه هایی که بین ایجاد طرح چاپ و چاپ نهایی اتفاق می افتد استفاده می شود. روش پیش از چاپ شامل ساخت یک صفحه چاپ، حامل تصویر یا فرم آماده برای نصب بر روی دستگاه چاپ افست است. در فروشگاه های پیش از چاپ امروزی، مشتری بیشتر تصویر خود را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد، یا یک فایل PDF یا فایل های کاربردی ایجاد شده توسط برنامه هایی مانند Adobe InDesign .

پیش از چاپCTP یک فناوری تصویربرداری است که در فرآیندهای چاپ مدرن استفاده می شود. در این فناوری یک تصویر ایجاد شده در یک برنامه انتشار دسکتاپ (DTP) مستقیماً به یک صفحه چاپ خروجی می شود. صفحات در معرض لامپ های نور ماوراء بنفش و دیودهای لیزر هستند که تصویر را در صفحه تشکیل می دهند . برای هر رنگ یک صفحه متفاوت تولید می شود زیرا هر رنگ دارای یک تصویر کمی متفاوت است. همه صفحات یا رنگ ها با هم ترکیب شده اند یک تصویر تمام رنگی را ایجاد می کنند .

در مرحله تولید پیش از چاپ، یک تکنسین خبره فایل های شما را چه به صورت دستی و چه از طریق نرم افزار پیش از پرواز، برای هر نشانه ای از مشکل که ممکن است باعث خطای تولید شود، بررسی می کند. زمانی که فایل‌های PDF شما بازرسی قبل از پرواز را گذراندند، گواهی الکترونیکی صادر می‌شود.

ما تصحیح الکترونیکی را به همه مشتریان خود به صورت رایگان ارائه می‌کنیم، و همه پروژه‌ها مراحل را طی می‌کنند، حتی اگر تصحیح نسخه‌های چاپی را نیز اضافه کرده باشید. وقتی مدرک الکترونیکی خود را از طریق ایمیل دریافت می‌کنید، ممکن است پیشنهادهایی از متخصص پیش‌چاپ خود برای تغییراتی که باید قبل از ارسال فایل‌هایتان به تولید انجام شود، داشته باشید.

همچنین متوجه خواهید شد که علائم چاپگر به فایل های شما اضافه شده است. اینها علائم خاصی برای نشان دادن عناصر مختلف مانند تریم، خونریزی و مرکز هستند. در صورت درخواست، نسخه‌های سخت (برای کتاب‌ها و بازی‌ها) نیز ممکن است ایجاد و برای تأیید برای شما ارسال شود، معمولاً برای اهداف رنگی .

هنگامی که اثبات خود را تأیید کردید و فایل های خود را برای چاپ فرستادید، مرحله بعدی در تولید پیش چاپ این است که فایل های شما از طریق فرآیندی به نام RIP (پردازش تصویر شطرنجی) خروجی می شوند. در طی این بخش از فرآیند تولید پیش از چاپ، تصاویر شما به چهار رنگ جدا شده و بر روی چهار صفحه چاپ فلزی ، یک صفحه برای هر یک از رنگ‌های فیروزه‌ای ، سرخابی ، زرد و سیاه (CMYK) تولید می‌شوند . این صفحات فلزی نازک به اندازه کافی مستحکم هستند که برای هزاران قالب چاپ مورد استفاده قرار می گیرند، در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا دور یک استوانه چرخان در داخل دستگاه چاپ قرار گیرند .

جنبه های اساسی پیش چاپ

در لحظه ای که کاربر فایل های همراه با هنر را برای تولید به یک شرکت چاپ می فرستد، مرحله پیش چاپ آغاز شده است ، ایده آل این است که پروژه در انتها نشان دهنده کار سخت او در فرآیند طراحی باشد، بنابراین یک پرسنل آموزش دیده باید همیشه مورد استفاده قرار گیرد و مایل به پاسخگویی به نیازها در نتایج مورد انتظار مشتری باشد، ترکیب گردش کار الکترونیکی با پیش چاپ دیجیتال پرسرعت، اثبات دیجیتال برای کار حرفه ای بر روی هر قطعه، بنابراین اطمینان حاصل شود که محصول چاپ شده در پایان نمایش داده می شود. .

متداول ترین مراحل در فرآیند پیش چاپ

اولین گام در پیش چاپ، آماده سازی داده ها برای انتقال است . اکثر فایل‌ها در فرمت‌های Adobe InDesign یا PDF با وضوح بالا ارائه می‌شوند و گزینه‌های دیگر را مستثنی نمی‌کنند . پیش از چاپ ، ویژگی های فایل ها را تأیید می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها با الزامات تولید مناسب مطابقت دارند . پس از اتمام اعتبار سنجی، مرحله بعدی ایجاد تست هایی است که برای تایید به مشتری ارسال می شود .

  • بررسی و تایید فایل طراحی برای فرمت، فونت و وضوح

  • تست رنگ. برای چاپ کدهای رنگی 

  • بررسی تراز و فرمت چاپ

  • ایجاد یک نمونه یا اثبات طرح قبل فرآیند چاپ نهایی

اگر در مورد موضوعاتی که در اینجا در مورد prepress بحث شده است ، یا هر سوال دیگری در رابطه با پیش از چاپ سؤالی دارید ، در صفحه تماس با ما دریغ نکنید . اگر با یک شرکت چاپ کار کرده اید ، ممکن است در برخی موارد اصطلاح “پیش چاپ” را شنیده باشید . درک این مرحله در توسعه تولید برای مالکان، نمایندگان خرید، تبلیغ‌کنندگان، طراحان و سایر نقش‌های دخیل در تجارت چاپ و تولید مواد بسیار مهم است.

لیتوس با شما میدرخشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301