تنوع رنگ ها در دنیای امروز

شاخص تنوع رنگ ها اسپاد

تنوع رنگ ها در دنیای امروز به چه شکل است ؟

در دنیای امروز رنگ ها از تنوع بسیاری نیز برخوردار هستند . تا جاییکه در بین اشخاص نام بعضی از رنگ ها متفاوت است و هررنگ در نظر آنها متفاوت بنظر میرسد . حال ما در این مقاله درصصد این هستیم که رنگ های مهم را لیست کنیم و توضیحی بابت هر رنگ به شما بدهیم . شاید بعد از خوندن این مقاله نگاهتون به دنیای جذاب رنگ ها نگاه بهتری باشه و با جزییات هر رنگ بیشتر آشنا بشید .

تنوع رنگ ها

سبز

سبز رنگ طبیعت و هماهنگی است. رنگ تعادل و رشد است. این نماد تجدید، باروری و زندگی است. سبز رنگی امن و آرام بخش است که می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. همچنین می تواند نشان دهنده حسادت، حسادت یا طمع باشد.

زرد

رنگ زرد رنگی است که در درجه اول با شادی، شادی و خوش بینی همراه است. اغلب به عنوان رنگی شاد و شاد در نظر گرفته می شود.

آبی

آبی رنگ آسمان، آب و اعماق دریاست. همچنین رنگی است که در طبیعت دیده می شود. می گویند رنگ آبی در افراد آرام بخش است. این به این دلیل است که رنگ های آبی اغلب با خنکی و آرامش همراه هستند.

نقره ای

استفاده از کلمه "silver" در انگلیسی به اولین استفاده مستند این کلمه در سال ۱۲۹۷ برمی گردد. این کلمه از "silvere" یک کلمه انگلیسی قدیمی به معنای "روشن، درخشان، درخشان" گرفته شده است. رنگی است که با خنکی همراه است و فلزی است که جریان الکتریسیته را هدایت می کند. نقره برای قرن ها به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گرفته است.

نیلی

رنگ نیلی آبی تیره است که اغلب با آسمان و دریا همراه است. این یک اثر آرام بخش بر روی افراد دارد و آن را برای اتاق خواب عالی می کند.

بنفش

بنفش رنگی است که با سلطنت، اشراف و معنویت همراه بوده است. همچنین رنگ خلاقیت و خرد است. بنفش یکی از متنوع ترین رنگ های دنیاست. می توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کرد تا یک رنگ یا سایه جدید ایجاد کند. اما همیشه اینطور نبود. زمانی وجود داشت که بنفش یک رنگ انحصاری در نظر گرفته می شد. این نماد وضعیت در دوران امپراتوری روم آغاز شد، زمانی که فقط افراد اصیل می توانستند این رنگ را بپوشند.

نارنجی

رنگ نارنجی برای قرن ها رنگ محبوب بوده است. با خورشید، گرما و شادی همراه است. در فرهنگ های باستانی، رنگ نارنجی را خانواده سلطنتی می پوشیدند، زیرا نشانه قدرت و ثروت بود. همچنین به دلیل ارتباط با میوه ای به همین نام با موفقیت همراه است. نارنجی اغلب به عنوان یک رنگ برجسته برای افزودن روشنایی یا کنتراست به یک طرح یا اتاق استفاده می شود.

قرمز

کلمه قرمز در زبان انگلیسی دارای معانی گسترده ای است. این می تواند به سایه های مختلف رنگ از جمله نارنجی-قرمز، صورتی-قرمز و قهوه ای-قرمز اشاره داشته باشد. همچنین می تواند به معنای قرمز شدن چیزی با مالش یا قرار گرفتن در معرض گرما یا سرما باشد.

زیتونی

رنگ زیتونی زرد مایل به سبز تیره است. نام آن از میوه زیتون گرفته شده است. کلمه "زیتون" از کلمه لاتین "Olea" به معنای "درخت زیتون" گرفته شده است. اولین استفاده ثبت شده از این اصطلاح به عنوان نام رنگ در انگلیسی در سال ۱۶۶۶ بود.

قهوه ای

رنگی است که نمایانگر رنگ طبیعی خاک است. قهوه ای را می توان به عنوان نمادی برای زمین، طبیعت یا سادگی استفاده کرد.

صورتی

صورتی رنگی است که اغلب با زنانگی همراه است. همچنین رنگی است که می تواند برای نشان دادن عشق و عاشقانه استفاده شود.
رنگ صورتی اولین بار در قرن هجدهم توسط هنرمند بریتانیایی ویلیام هوگارث معرفی شد. او از آن برای نشان دادن ماهیت «ضعیف» یا «لطیف» یک زن استفاده کرد. امروزه بیشترین استفاده از رنگ صورتی به عنوان یک رنگ زنانه در لباس، لوازم آرایشی و لوازم منزل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301