۵ مدل از انواع بسته بندی

شاخص انواع بسته بندی

انواع بسته بندی

انواع بسته بندی چیست ؟ نکته بسیار مهم موفقیت در فروش ، انتخاب صحیح میان انواع بسته بندی است . کافیست بسته بندی خوبی به مشتری ارئه بدیم . این میشه که درصد زیادی از مسیر رو بطور صحیح طی کردیم . در دنیای امروز بسته بندی اهمیت بسزایی دارد . همین امر باعث شده تا زمان و هزینه ی زیادی خرج این موضوع شود . حالا ما در این مقاله میخواهیم به چند نوع از انواع بسته بندی بپردازیم . تا انتها با ما همراه باشید .

بیایید به برخی از مواد بسته بندی معمولی که می توانند به عنوان بسته بندی مصرف کننده اولیه در کالاهای بسته بندی استفاده شوند ، مانند ظروف نوشیدنی یا لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین بسته بندی حمل و نقل و صنعتی برای محصولات کوچکتر و ویژگی ها و مزایای آنها نگاهی بیندازیم .

انواع بسته بندی

۱ – جعبه های سفت و سخت

ما به دوستمان جعبه آیفون اپل برمی گردیم. این از نوعی مقوا به نام “جعبه سفت و سخت” ساخته شده است. اگرچه این تنها اپل نیست که از این سبک بسته بندی استفاده می کند. بسیاری از اقلام کوچک‌تر ممتاز مانند ساعت‌ها، جواهرات، لوازم آرایشی و لوازم جانبی مد در یکی از این جعبه‌های سفت و سخت قرار می‌گیرند که اغلب همانطور که در مثال مشاهده می‌کنید پیکربندی می‌شوند تا نوعی «جعبه هدیه» شامل انواع مختلف محفظه برای چندین قسمت باشد. .

آنها از مقوای بسیار متراکم ساخته شده‌اند که ۴ برابر ضخیم‌تر از مقوای مورد استفاده در یک کارتن تاشو استاندارد است (که احتمالاً یک جعبه تاشو قهوه‌ای ساده است که وزن آن بسیار سبک است). متوجه خواهید شد که معمولاً وقتی به آنها ضربه می زنید ساختار بسیار سفت و سختی دارند. آنها همچنین به طور قابل توجهی متراکم و سنگین هستند . 

آنها با قابلیت شخصی سازی بسیار به واردکنندگان منتفع می شوند . زیرا می توانند چاپ شوند ، بیرونی لمینیت براق یا مات داشته باشند، پوشش AQ به آنها داده شود، لاک زده شوند، دارای گلدهی باشند ، طلایی نقره ای داغ با فویل یا نقش برجسته باشند . از نظر هزینه ، طراحی و حفاظت از قیمت بالایی برخوردار است و در مقایسه با جعبه‌های مقوایی راه راه و جعبه‌های مقوایی یکی از گران‌ترین انواع بسته‌بندی هستند ، از این رو برای اقلام ممتاز استفاده می‌شوند .

۲ – مقوا

مقوا بیشتر شبیه کاغذهای ضخیم است تا مقوا و یک انتخاب بسته بندی مقرون به صرفه برای محصولات کوچک است . به همین دلیل است که در هر چیزی از بسته بندی فست فود گرفته تا جعبه های نمایش محصولات مورد استفاده در سوپرمارکت ها برای کالاهای بسته بندی شده در جعبه استفاده می شود .

چیزی که از نظر استحکام فاقد آن است، آمادگی خود را برای دستکاری، برش، تا کردن، چاپ یا رنگ آمیزی با انواع روکش ها جبران می کند . این از خمیر چوب ساخته شده است و می تواند از مواد ۱۰۰٪ بازیافتی ساخته شود. بسته به کاربرد نهایی آن، فرم های یک لایه یا چند لایه وجود دارد، اگرچه برای بسته بندی هایی که به منظور محافظت از کالاهای مصرفی کوچک است و احتمالاً شکل مناسبی دارد، یک قالب چند لایه مناسب تر خواهد بود زیرا قوی تر است. از تک لایه که می تواند به راحتی خم شود .

از نظر قیمت، به طور کلی مقوا همان طور که از کاغذ انتظار دارید ارزان است، اگرچه هنوز هم می توان آن را چاپ کرد و رنگ یا بافت عالی داشت و بنابراین برای استفاده در بسته بندی خرده فروشی مناسب است . اگر با یک ماده شیمیایی ضد الکتریسیته ساکن پوشانده شود، حتی می توان از آن برای بسته بندی ایمن لوازم الکترونیکی نیز استفاده کرد .

۳ – نئوپان

بسته بندی نئوپان نوعی مقوا است و نباید آن را با MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) اشتباه گرفت. در فرآیند مشابه ام دی اف، تخته نئوپان از کاغذ بازیافتی (به جای چوب) ساخته می شود که به هم فشرده شده و به تخته نئوپان فشرده شده و با چسب یا رزین به هم متصل می شود . جدا از اینکه بسیار پایدار است و همیشه با مواد بازیافتی ساخته می شود، نئوپان دارای ویژگی های بسیار مشابه با مقوا است . به راحتی قابل دستکاری و همچنین ارزان است .

معمولاً در دو رنگ قهوه ای یا سفید موجود است و استحکام آن به تراکم تخته نئوپان بستگی دارد. هر چه متراکم تر باشد، قوی تر و سفت تر می شود، اما با این حال، معمولاً به سطوح سختی یک جعبه سفت و سخت نزدیک نمی شود. اگر تکمیل شده باشد، امکان چاپ روی آن نیز وجود دارد .

این به طور کلی یک ماده سبک وزن است، و برای مثالی از بسته بندی معمولی نئوپان، به کالاهای بسته بندی کیسه ای مانند غلات فکر کنید ، جعبه آنها نئوپان است ! بنابراین ، مسلماً این یکی از رایج ترین انواع بسته بندی همه آنها است . با این حال ، تخته نئوپان سنگین که به مراتب متراکم تر است را می توان برای جعبه های حمل و نقل نیز استفاده کرد .

۴ – مقوا شیار دار

این همان چیزی است که ما به عنوان “مقوا” می شناسیم و معمولا برای کارتن های حمل و نقل/صادرات و جعبه هایی که برای نگهداری اقلام استفاده می شود استفاده می شود، اما همچنین در بسته بندی های خرده فروشی، محصولات غذایی بسته بندی شده در جعبه و حتی برای کارتن های پیتزای آماده استفاده می شود !

پمقوا در واقع یک کاغذ چند لایه است . قسمت موجدار به محیط فلوت اطلاق می شود که استحکام، عایق و محافظت می کند و بین یک کاغذ سنگین وزن داخلی و خارجی در نوعی “ساندویچ” قرار می گیرد .

مقوا به طور کلی با کاغذ بازیافتی ساخته می شود که آن را نسبتاً ارزان و پایدار می کند . امکان برش و شکل دادن به مقوا وجود دارد و بسیاری از جعبه ها به صورت بسته بندی مسطح هستند که به شکل دستی در فرم نهایی بسته بندی آماده می شوند . در برخی موارد ، برای ایجاد نسخه‌های ساختگی از قطعات و محصولات نمونه اولیه ، مانند مبلمان نیز استفاده می‌شود .

۵ – پنبه

پنبه یک الیاف طبیعی و تا حدودی پایدار است که تقریباً در هر کاربرد در زندگی روزمره مصرف کنندگان استفاده می شود . به عنوان پرمصرف ترین منسوجات جهان ، ما شاهد استفاده از پنبه در پوشاک ، مبلمان و البته بسته بندی و ذخیره سازی هستیم . برندهای آگاه به محیط زیست ممکن است از کیسه های پنبه ای به عنوان بسته بندی مصرف کننده اولیه محصولات خود استفاده کنند. می توانید تصور کنید که یک جواهر یا زیور آلات در کیسه های هدیه زیر بسته بندی شده است .

به عنوان مثال : پنبه که به دلیل  ویژگی‌های نرم و تنفس‌پذیرش مورد توجه است، لباس‌های عالی می‌سازد، اما به‌عنوان پارچه‌ای نرم و با کیفیت، بسته‌بندی کالاهای ممتاز یا پایدار مناسب است . پنبه به طور گسترده در درجات مختلف موجود است و در حالی که بعید به نظر می‌رسد که بهترین انواع «منگنه بلند» برای بسته‌بندی مورد نیاز باشد ، با این حال ، یک کیسه پنبه‌ای نرم حسی ممتاز دارد و اگر پنبه به‌طور مسئولانه تهیه شود قابل استفاده مجدد و پایدار است .

تقریباً هیچ محدودیتی برای سفارشی‌سازی ، مثلاً یک کیسه نخی وجود ندارد  و می‌توان آن را رنگ و چاپ کرد تا برای مصرف‌کنندگان بسیار مناسب یا جذاب باشد تا در آینده دوباره از آن استفاده کنند . این همه به جذابیت آن به عنوان یک نوع بسته بندی ممتاز می افزاید .

چاپ مهمترین قسمت بسته بندی میباشد . برای این که به چاپ دلخواه خودتون برسید کافیه کلیشه ژلاتینی خودتون رو از کلیشه سازی لیتوس سفارش بدید و مراحل بعدی رو از پاپیروس بخواهید . تمامی خدمات پیش از چاپ و صنعت چاپ با اسپاد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301