۴ نوع چاپ متفرقه

شاخص چاپ متفرقه

چاپ متفرقه

چاپ متفرقه یعنی چی ؟! همین ابتدای مقاله جا داره خدمتتون عرض کنم که در هر دنیای وسیعی که وجود داره ، بعضی از زیر شاخه ها در سایه ی زیر شاخه های مهمتر قرار میگیرند و توجه کمتری به آنها میشود . در دنیای چاپ هم چنین قضیه ای مستثنی نیست . در کنار چاگ های : لیتوگرافی ، افست و چاپ دیجیتال که بهآنها بیشتر پرداخته میشود . انواع روش چاپ دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم .

چهار نوع چاپ متفرقه :

  • چاپ فرمت بزرگ
  • چاپ صفحه نمایش
  • چاپ سه بعدی
  • ال ای دی یووی

چاپ متفرقه سه بعدی

 

چاپ متفرقه ی مهم فرمت بزرگ

مورد استفاده در :

  • تابلوهای بزرگ به عنوان مثال : بیلبوردها، پوسترها و…
  • کاغذ دیواری و نقاشی دیواری
  • گرافیک کف
  • لمینیت

همانطور که از نامش پیداست ، چاپ با فرمت بزرگ برای تولید حداکثر عرض رول چاپ است چاپی متفرقه شاید باشد اما بسیار مهم است . این روش چاپ برای رسانه های تبلیغاتی سنتی و مشاغلی که به دنبال تأثیرگذاری بسیار زیاد بر مشتریان خود هستند، ایده آل است . برخلاف روش های دیگر مانند چاپ دیجیتال ، فضای بسیار بزرگتری برای کار در اختیار شما قرار می دهد .

چاپ فرمت بزرگ به جای چاپ بر روی برگه های جداگانه ، از رول های چاپی استفاده می کند که به صورت تدریجی برای تولید یک ورق بزرگ تغذیه می شوند .

برای رسانه های چاپی بزرگ مانند : روکش های ساختمان ، بیلبوردها ، بنرها و نقاشی های دیواری ، چاپ با فرمت بزرگ بهترین گزینه است . سایر روش های چاپ قادر به تولید یک ماده بزرگ نیستند . اکثر کسب و کارها رسانه های با فرمت بزرگ را برای تولید اقلام مسطح انتخاب می کنند ، که می توانند به دیوار آویزان شوند . اما همچنین می توان آنها را تا کرد یا آنها را طوری ساخت که آزادانه بایستند .

چاپ صفحه نمایش

مورد استفاده در :

  • چاپ لوگو و گرافیک روی لباس
  • بنرهای پارچه ای
  • پوستر

چاپ روی صفحه یک تکنیک چاپ است که در آن از مواد ظریف یا مش برای انتقال تصویر به ماده دیگر استفاده می شود . مش کشیده شده است ، بنابراین یک صفحه نمایش ایجاد می کند و جوهر روی آن فشار داده می شود تا تصویر با موفقیت چاپ شود . چاپ روی صفحه که معمولاً برای چاپ گرافیک روی لباس و سایر قطعات پارچه استفاده می شود ، می تواند برای کاغذ و فلز نیز استفاده شود .

برای چاپ روی صفحه نیاز به تنظیمات زیادی وجود دارد ، بنابراین بهتر است برای چاپ اقلام تکراری به صورت عمده از آن استفاده کنید . برای سفارشات تعداد کم خیلی مقرون به صرفه نیست . اما اگر به تعداد زیادی تصویر مشابه نیاز دارید ، این یک روش چاپ بسیار مقرون به صرفه است .

پیش از چاپ و کلیشه ژلاتینی

چاپ سه بعدی

مورد استفاده در :

  • تبلیغات و بازاریابی رایگان
  • موارد تازه متولد
  • مواردی که نیاز به نمایش دارد
  • نمایش مجسمه

از دهه ۱۹۸۰ ، پرینت سه بعدی به ما امکان چاپ اشیاء سه بعدی را داده است که می تواند راه بسیار خوبی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان شما باشد . اشیاء مورد نظر با اشکال و اندازه های مختلف با استفاده از داده های مدل دیجیتال از مدل های سه بعدی یا منابع الکترونیکی مانند یک فایل ساخت افزودنی (AMF) ایجاد می شوند . سپس مخلوط های ترکیبی افزودنی با هم ذوب می شوند تا این شی سه بعدی را تولید کنند .

پرینترهای سه بعدی به پیشرفت روزافزون خود ادامه داده اند . امروزه حتی اقلام دارای قطعات متحرک داخلی نیز قابل چاپ هستند . پس از اینکه جزئیات روی یک برنامه کامپیوتری مانند CAD کار شد ، لایه‌های کوچک با استفاده از یک ماده پلاستیکی مخصوص روی هم چاپ می‌شوند .

روش چاپ صفحه نمایش چاپ متفرقه

ال ای دی یووی

مورد استفاده در :

  • خبرنامه ، پوستر و بروشور
  • مجلات، کاتالوگ ها ، بروشورها
  • لوازم تحریر

چاپ متفرقه LED با اشعه ماوراء بنفش روشی است که به دلیل چاپ با کیفیت بسیار بالا و زمان تحویل سریع در بین مشاغل محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند . این نوعی چاپ دیجیتال است که از نورهای UV (فرابنفش) برای خشک کردن جوهر در حین چاپ استفاده می کند . فرآیند خشک کردن ، که به عنوان پخت UV نیز شناخته می شود ، منحصر به فرد است و آن را از سایر روش های چاپ متمایز می کند ، زیرا آنی است و از فرو رفتن جوهر در مواد جلوگیری می کند .

دیگر لازم نیست منتظر خشک شدن جوهر بمانید، که باعث صرفه جویی در زمان می شود و رنگ ها بسیار واضح تر و واضح تر به نظر می رسند . LED UV سازگار با محیط زیست است زیرا انرژی کمتری نسبت به ماشین‌های چاپ سنتی مصرف می‌کند و برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر ، به نوع استوک (مواد چاپی) یا کارهای چاپ خاصی محدود نمی‌شود .

تطبیق پذیری آن به این معنی است که برای طیف گسترده ای از پروژه ها از جمله : بروشور ، کاتالوگ ، بروشور و پوستر ایده آل است . به دلیل توانایی آن در خشک کردن فوری جوهر و تولید رنگ‌های روشن و زنده، می‌تواند یک محصول معمولی را به محصولی لوکس و باکیفیت تبدیل کند که توجه را به خود جلب کند .

این تازه اول مسیر ما به همراه هم است . سفر ما در کنار هم به اعماق دنیای چاپ و پیش از چاپ همواره ادامه دار است . سعی لیتوس بر این است که مادام بهترین مطالب را منتشر کند تا شما عزیزان همراه جذب این دنیا شوید .

به صفحه اصلی دنیای ما هم یربزنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301