نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی با بالاترین کیفیت

ساخت کلیشه ژلاتینی

نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی یکی از مهمترین مراحل پیش از چاپ برای بسته بندی به شمار می‌آید. کلیشه اغلب برای چاپ برجسته کاربرد دارد. از جمله چاپ‌های برجسته که از کلیشه به عنوان فرم حامل استفاده می‌کنند می‌توان به چاپ لترپرس و چاپ فلکسو اشاره کرد.

کلیشه‌ بخش جدانشدنی چاپ فلکسو است. کلیشه وسیله‌ای است که برای انتقال مرکب به سطح جنس چاپی از آن استفاده می‌شود. کلیشه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند.

در این مقاله  قصد داریم در رابطه با بهترین روش ساخت کلیشه ژلاتینی ، مراحل ساخت کلیشه ژلاتینی و قیمت ساخت کلیشه بیشتر صحبت کنیم . با ما همراه باشید.

مراحل ساخت کلیشه ژلاتینی

برای ساخت کلیشه ژلاتینی باید ابتدا طرح را درون کامپیوتر و با نرم افزار فتوشاپ و یا نرم افزار کورل آماده نمود و سپس آن را روی کاغذ کالک پرینت گرفت. پس از آماده شدن پرینت باید آن را با کلیشه خام درون دستگاه ساخت کلیشه قرار داد تا نور یووی ماوراء بنفش طرح را روی آن حک کند. بعد از اتمام نوردهی باید کلیشه خام را شستشو داد تا برجسته شود کلیشه ژلاتینی با تینر روغنی و بنزین شسته می‌شود و کلیشه فلزی با الکل صنعتی و مسواک. با دستگاه کلیشه سازی علاوه بر ساخت کلیشه می‌توان شابلون چاپ سیلک، مهر ژلاتینی و مهر برجسته فلزی را هم به راحتی و با همان روش ساخت کلیشه آماده نمود.

حتما بخوانید: انواع کلیشه چاپ را بشناسید

نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی

نحوه ساخت کلیشه ژلاتینی

امروزه دو نوع روش برای کلیشه سازی وجود دارد :  دیجیتال (Digital)  و آنالوگ (Analog)

کلیشه سازی به صورت آنالوگ قدمت بیشتری دارد و در حال حاضر بیشتر مورد استفاده است. در این نوع از کلیشه سازی طلق رویی را از صفحه ژلاتین که در عکس ۴ نشان داده شده ، در زمان استفاده برداشته می‌شود و فیلم نگاتیو طرح مورد نظر ( قسمت توسی رنگ در عکس) در بالا قرار میگیرد تا از لغزش آن جلوگیری کند و طرح را روی صفحه ی کلیشه ژلاتین بیاندازد تا قسمت های مورد نظر زیر نور ماورای بنفش قرار گیرد.

در کلیشه سازی دیجیتال طرح به صورت دیجیتال روی ژلاتین قرار می‌گیرد ، و به جای استفاده از فیلم نگاتیو برای مشخص کردن طرح روی ژلاتی، بخش های مشخص شده به وسیله لیزر های IR از روی صفحه می‌سوزد تا طرح نهایی برجسته شود و به این صورت با حذف فیلم نگاتیو یک روند کار ساده و کاملا دیجیتالی فراهم می‌کند. همچنین در بعضی از موارد کیفیت تصویر به دست آمده نیز افزایش یافته است.

 

ساخت کلیشه ژلاتینی

قیمت ساخت کلیشه ژلاتینی

برای سفارش ساخت کلیشه ژلاتینی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت کلیشه ژلاتینی، توصیه ما به شما کلیشه سازی لیتوس است. شما می‌توانید کلیشه خود را با هر طرح و مدلی که می‌خواهید از کلیشه سازی لیتوس بخواهید و بهترین قیمت ساخت کلیشه ژلاتینی را تجربه کنید .

در ساخت کلیشه باید چند مورد لحاظ شود :

  • عمق کلیشه باید زیاد باشد و باید از حروف و خطوط نازک در کلیشه استفاده نشود تا هنگام ساخت و یا چاپ کلیشه از بین نروند و کار خراب نشود به همین دلیل از کلیشه با ضخامت ۵ میل استفاده می‌شود .
  • حتی المقدور از تصویر در کلیشه سازی استفاده نشود چون معمولا از غلطک رنگ لاستیکی استفاده می‌شود و رنگ بصورت زیاد برسطح کلیشه می‌ریزد و چاپ تصویر کثیف و زشت می‌شود.
  • لبه کلیشه حتما باید کونیک شود تا بدلیل ضخامت کلیشه و حالت لاستیکی کلیشه بر روی چاپ لک نیاندازد.

اما قیمت نهایی ساخت کلیشه ژلاتینی چاپ کارتن، به ابعاد کلیشه و میزان جزییات آن بستگی دارد.

توصیه ما به شما برای ساخت کلیشه چاپ کارتن با قیمت مناسب و مقرون به صرفه، شرکت کلیشه سازی لیتوس است.

ساخت کلیشه ژلاتینی

سخن آخر

دراین مقاله توضیح دادیدم که نحوه ساخت کلیشه چاپ ژلاتینی به چه شکلی است و اینکه قیمت ساخت کلیشه چاپ کارتن به چه صورت است. شما می‌توانید برای سفارش هر مدل کلیشه‌ای به کلیشه سازی لیتوس با دو شعبه فعال در تهران و کرج مراجعه کنید و بهترین کلیشه با بالاترین کیفیت را تحویل بگیرید.

آیا شما هم در پی ساخت کلیشه چاپ ژلاتینی هستید؟

انتخاب شما برای کلیشه چاپ کدام مدل است؟

چرا کلیشه چاپ ژلاتینی بهترین نوع کلیشه است؟

نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با ساخت کلیشه ژلاتینی و قیمت آن در قسمت کامنت با لیتوس به اشتراک بگذارید. همچنین فلات قیر یکی از خدماتش خرید ایزوگام میباشد .

۲۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301