طراحی کلیشه چاپ نایلون و کارتن

کلیشه ژلاتینی

طراحی کلیشه چاپ در واقع طراحی ورقی است انعطاف پذیر که جنس آن معمولا ژلاتین و یا پلاستیک می‌باشد. از کلیشه به عنوان یک قالب از طرح چاپی مورد نظر برای چاپ روی سطوح مختلف استفاده می‌شود، مثلا در چاپ جعبه و کارتن، چاپ سفره و … از این روش می‌توان استفاده کرد. از کلیشه در روش چاپ فلکسو که یک روش قدیمی در صنعت چاپ است استفاده می‌شود. از مزیت‌های این سیستم چاپ باید به این موضوع اشاره کنیم که در این روش رنگ‌های مختلفی را می‌توان روی سطوح متفاوت از صاف و ناصاف تا صیقلی چاپ کرد.

در این مطلب از کلیشه سازی لیتوس قصد داریم بیشتر در رابطه با طراحی کلیشه چاپ، طراحی کلیشه کارتن و طراحی کلیشه نایلکس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی و چاپ کلیشه

طراحی کلیشه چاپ در واقع به دیده شدن بهتر برند شما کمک خواهد کرد. طراحی کلیشه چاپ مناسب و چاپ آن بر روی نایلون‌ها و یا  کارتن‌های مورد استفاده شما، یک جنبه تبلیغاتی مثبت برای ککسب و کار شما خواهد بود. این که شما از نایلون‌ها و کارتن‌های مختص برند خودتان استفاده کنید، نشان از این است که شما به همه جوانب کارتان اهمیت می‌دهید.

مساله مهم در طراحی کلیشه چاپ این است که قرار نیست شما به هر قیمت کلیشه چاپ داسته باشید و برای چاپ نایلون و کارتن استفاده کنید. بلکه مهم این است که با طراحی کلیشه چاپ و استفاده آن در چاپ نایلون و کارتن، به زیبایی و جلوه کار خود بیافزایید. در نتیجه تمیزی، زیبایی و ظرافت در طراحی کلیشه چاپ، اهمیت بالایی دارد.

در طراحی و چاپ کلیشه لازم است به همه جوانب طرح دقت شود، مثلا برای یک کلیشه با ابعاد کوچک از فونت بزرگ استفاده نشود و یا برعکس. برای طراحی و چاپ کلیشه خود سعی کنید از شرکتی کمک بخواهید که به کار آن کاملا مطمئن هستید. در غیر این صورت در واقع شما هزینه خود را هدر داده‌اید !!!

حتما بخوانید : انواع کلیشه چاپ را بشناسید

کلیشه چاپ کارتنطراحی کلیشه کارتن

در طراحی کلیشه کارتن و ساخت آن در واقع باید به چند نکته توجه شود:

  1. به خاطر این که در ساخت کلیشه باید عمق آن زیاد باشد و از کلیشه با ضخامت ۵ میل استفاده شود، در نتیجه بهتر است از خطوط نازک و کلمات ریز در آن استفاده نشود. چون ممکن است هنگام ساخت کلیشه از بین بروند و باعث خراب شدن کل کار بشوند.
  2. ترجیحا از تصاویر در طراحی کلیشه کارتن استفاده نکنید، چرا که در ساخت آن از غلطک رنگ لاستیکی استفاده می‌شود و چون رنگ زیاد بر سطح کلیشه ریخته می‌شود، در نتیجه باعث کثیف و بد شدن چاپ تصویر می‌گردد.
  3. در چاپ کارتن زوایای رنگ‌ها به صورت زیر است:
  • زرد : ۸۲.۵
  • قرمز : ۶۷.۵
  • آبی : ۷.۵
  • سیاه : ۳۷.۵

دقت کنید که اگر رنگ‌ها تحت زوایای بالا به کار نروند، کیفیت چاپ خراب خواهد شد.

حتما بخوانید : کلیشه ژلاتینی چیست ؟

کلیشه چاپ نایلونطراحی کلیشه نایلکس

کیسه نایلونی محصولی است که تقریبا هر جا برویم می‌توانیم ببینیم و بسیار پرکاربرد است. از آن برای بسته بندی محصولات مختلفی استفاده می‌شود.

معمولا برای این که محصول مورد نظر ما بیشتر توسط مخاطبان دیده شود و حتی به دلیل اینکه گاهی لازم است برخی توضیحات راجع به کسب کار و یا اطلاعات و توضیحاتی راجع به محصول مورد نظر ارائه شود، از چاپ روی نایلون استفاده می‌کنیم. طراحی کلیشه نایلکس به ما کمک می‌کند هر آنچه بخواهیم را در چاپ نایلون مشاهده کنیم.

طراحی کلیشه چاپ و چاپ با استفاده از آن یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن بر روی محصولات و نایلون‌های آن چاپ زد. هنگام چاپ کلیشه نایلکس دقت کنید که از نایلن مناسبی استفاده کنید، چرا که در چاپ درست و با کیفیت بر روی محصولات تاثیر بسزایی دارد.

مجموعه لیتوس با بیش از دو دهه تجربه در ساخت انواع کلیشه و طراحی کلیشه چاپ با بروزرسانی تجهیزات و جذب نیروی متخصص گامی بلند در هرچه بهتر نمودن صنعت چاپ فلکسو در کشور برداشته است و امروزه با استفاده از دانش روز دنیا و تجهیزات مدرن آماده همکاری با صنایع بسته بندی ممتاز کشور می‌باشد.

حتما بخوانید : بهترین کلیشه سازی در تهران

طراحی کلیشه چاپسخن آخر

در این مقاله از کلیشه سازی لیتوس، سعی کردیم توضیحاتی در رابطه با طراحی کلیشه چاپ، طراحی کلیشه کارتن و همچنین طراحی کلیشه نایلکس به شما ارائه دهیم. همچنین گفتیم که در طراحی و ساخت کلیشه چاپ، دقت عمل، ظرافت، زیبایی و تمیزی نقش اساسی در دیده شدن برند شما دارد. بنابراین در طراحی و ساخت کلیشه خود دقت کنید و برترین تولید کنندگان در عرصه کلیشه سازی و طراحی کلیشه چاپ را برای کار خود برگزینید.

مجموعه لیتوس با توجه به سابقه طولانی در طراحی و ساخت انواع کلیشه و همکاری با صنایع بسته بندی ممتاز کشور، این اطمینان را به شما می‌دهد که در ساخت کلیشه با استفاده از بهترین متریال روز دنیا، بهترین کیفیت کار را به شما تحویل دهد.

آیا شما هم تجربه استفاده از کلیشه چاپ را دارید؟

به نظر شما کدام یک از انواع کلیشه چاپ پرکاربردتر هستند؟

به نظر شما در طراحی کلیشه چاپ و ساخت آن چه چیزی اهمیت بیشتری دارد؟

نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با طراحی و ساخت کلیشه چاپ در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.همچنین برای خرید ایزوگام با فلات قیر در ارتباط باشید .

 

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301