۴ روش درامدزایی از محتوای دیجیتال

شاخص درامدزایی

چگونه از محتوای دیجیتال پول دربیاریم ؟

درامدزایی از محتوای دیجیتال دیر یا زود در زندگی ناشر ظاهر می شود ، صرف نظر از اینکه آنها یک مجله وب ، وب سایت خبری یا وبلاگ را اداره می کنند . محتوا امروز یک محصول است و شانس کسب درآمد از آن هرگز بیشتر نبوده است .ناشران انتشارات خود را از چاپ به دیجیتال منتقل کرده اند .

این تا حدودی به این دلیل است که آنها به دنبال گزینه های جدید هم برای توزیع و هم برای کسب درآمد از محتوای دیجیتال خود هستند. راه حل های دیجیتال چاپ را کاهش می دهند یا به طور کامل حذف می کنند، به طور موثر هزینه های تولید و زنجیره تامین را کاهش می دهند، و امکان تسخیر بازارهای بین المللی را فراهم می کنند که به معنای اشتراک گذاری جهانی محتوا با صرفه جویی در زمان و هزینه است . فواید زیادی دارد.ممکن است تعجب کنید که اگر مردم به مصرف رایگان محتوا از اینترنت عادت دارند، چگونه می توان از انتشارات دیجیتال درآمد کسب کرد. با این حال، باید بدانید که در چند سال اخیر تغییر کرده است.

درامدزایی از محتوای دیجیتال

۱ -درامدزایی از محتوای دیجیتال با فروش مستقیم

محتوای دیجیتال محصولی است که می توانید بفروشید. چی میتونه باشه؟ کتاب‌های الکترونیکی یا PDF، مجموعه‌های ویدیویی یا دوره‌های آنلاین، آموزش‌ها، کتاب‌های صوتی، خبرنامه‌ها، مجموعه‌های پادکست و شماره‌های مجلات. این گزینه برای همه عالی است: افرادی که دوره های آموزشی را آماده می کنند، نویسندگان، ناشران مجلات، بازاریابان و غیره .

محصولاتی که ارائه می‌کنید می‌توانند در مدل «یک بار پرداخت» فروخته شوند. به عنوان مثال، شما یک بار یک راهنمای PDF ایجاد می‌کنید و سال‌ها با انجام به‌روزرسانی‌های لازم هر زمان که لازم بود، به فروش آن ادامه می‌دهید. همچنین می‌توانید اشتراک‌هایی ارائه دهید که برای شماره‌های مجلات عالی هستند، جایی که خوانندگان بهترین گزینه را برای خود انتخاب می‌کنند (این می‌تواند یک ماه، سه ماه، اشتراک سالانه باشد) .

برای این ناشران که محتوای دیجیتال را در قالب PDF منتشر می کنند ، گزینه ای وجود دارد که یک کتابفروشی آنلاین یا کیوسک الکترونیکی در وب سایت خود (یا شریکشان) داشته باشند . با تشکر از این راه حل ، آنها می توانند محتوای خود را به روشی آسان منتشر کنند و به فروش برسانند، همانطور که مجله آمین این کار را انجام می دهد . آنها فروش یک شماره مجله و همچنین خرید اشتراک را پیشنهاد می کنند .

چه کسی محصولات شما را خواهد خرید ؟ کسی که ارزش انتشارات شما را می داند. به مردم مقداری محتوای رایگان (در وب سایت، در یک خبرنامه بدون پرداخت) ارائه دهید . فقط در این صورت آنها می توانند بررسی کنند که چیزی برای آنهاست .

۲ – فروش اشتراک

Paywall یک استراتژی برای افزایش درآمد بر اساس محدود کردن دسترسی به محتوا از طریق اشتراک پولی است. در یک کلمه – اگر می خواهید بخوانید (یا بیشتر بخوانید)، باید هزینه کنید. می توان آن را روی دسکتاپ یا در یک برنامه تلفن همراه پیاده سازی کرد. مدل paywall برای ناشران اخبار، چه برای ناشران برتر و چه برای ناشران خاص، موثر بوده است. آنها به لطف سخت کوشی، قابل اعتماد بودن و محتوای باکیفیت خود توانستند اعتماد بین خوانندگان خود را ایجاد کنند. این یک مکانیسم ساده است. برای مخاطبانی که به خوبی از آنها مراقبت می شود، پرداخت هزینه برای محتوایی که دوست دارند و به آن نیاز دارند، به طور طبیعی انجام می شود.

این مورد رومانی اینسایدر (وب سایت انگلیسی زبان ارائه کننده محتوای مربوط به رومانی) است. آنها یک دیوار پرداخت را به برنامه خبری اندروید و iOS خود معرفی کردند ، کاربر می تواند هر ماه یک مقاله را به صورت رایگان بخواند و اگر بیشتر بخواهد باید برای دسترسی کامل هزینه کند . از آنجایی که Romania Insider یک دیوار پرداخت را راه اندازی کرد، آمار خوانندگان در سطح بالایی باقی می ماند .

می‌توانید تمام محتوای وب‌سایت و وبلاگ خود یا بخشی از آن را بعد از paywall قرار دهید . ناشران حق انتخابی بین دیوار پرداخت سخت، دیوار پرداخت نرم و درجات متفاوتی دارند، مانند دیوار پرداخت اندازه گیری شده . رشد درآمد یک اثر طبیعی روش محدود کردن دسترسی به محتوا است . اما سود بلندمدت به دست آوردن مشترکین بیشتر است .

۳ – تبلیغات محتوای دیجیتال

این سنتی ترین نسخه کسب درآمد از محتوا است که از چاپ دیجیتال خارج شده است . مدل کسب و کار روزنامه چاپی سنتی بر اساس درآمدهای تبلیغاتی بود  ، حدود ۸۰٪ بود . این تغییر در سال ۲۰۱۴ به دلیل کاهش تبلیغات چاپی (و به طور کلی انتشار چاپی) و همچنین افزایش اشتراک دیجیتال بود .

تبلیغات آنلاین به دلیل استفاده روزافزون از AdBlock خطرناک ترین شکل است . با این حال ، امروزه تبلیغات دیجیتالی و موبایلی متناسب با محتوا هستند و شکل غیر حواس‌پرتی دارند. آنها همچنین با آنچه خوانندگان به آن علاقه دارند تنظیم می شوند.

می توانید تبلیغات را در وبلاگ خود، در ویدیوهای خود و موارد دیگر نمایش دهید . ناشران اخبار ورزشی مانند Grand Prix 247 وجود دارند که از محتوای خود با قرار دادن تبلیغات در برنامه های تلفن همراه خود درآمد کسب می کنند .

به یاد داشته باشید که این راه خوبی برای ناشران غیرمحبوب بدون پول نیست . اگر می‌خواهید از تبلیغات در محتوای خود درآمد کسب کنید ، باید به اندازه‌ای محبوب باشد که برای افزایش ترافیک هزینه بیشتری نسبت به درآمد تبلیغاتی شما نداشته باشد .

۴ – بازاریابی وابسته

ساده ترین و در عین حال کم سودترین روش . گاهی اوقات زمانی که هدف محبوبیت بیشتر یک نام تجاری است ، فقط یک عملکرد نمایندگی را انجام می دهد . اگر به طور جدی به کسب درآمد فکر می کنید ، وابستگی باید منبع کوچک اضافی شما برای دستیابی به آن باشد .

برنامه های وابسته برای افرادی که مهارت های فنی ندارند خوب است . معامله ساده است . شما با استفاده از پیوند ارجاع اختصاصی ، اطلاعات یک برند خارجی را با شبکه خود به اشتراک می گذارید . هر شخصی که از طریق پیوند ارجاع شما استفاده می کند باعث می شود از هر معامله جدیدی که این برند خارجی دریافت می کند مقداری سود / پول دریافت کنید .

یکی از معروف ترین برنامه های بازاریابی وابسته در جهان ، برنامه همکاران آمازون است که به سازندگان محتوا ، ناشران و وبلاگ نویسان کمک می کند تا از ترافیک خود درآمد کسب کنند .

در چاپ گستر اسپاد که متشکل از لیتوس و پاپیروس است . محتواهای دیجیتال فراوانی در زمینه های کلیشه سازی ، کلیشه ژلاتینی ، روش های چاپ و هر آنچه مربوط به چاپ و صنایع پیش از چاپ است ، وجود دارد . همواره مجموعه ی اسپاد در تلاش است تا بهترین محصول ها و محتوای دیجیتال را تولید کند . همراهی شما و ارسال نظرتان باعث دلگرمی ماست .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301