چاپ لترپرس چیست ؟

life wooden tile font concept

تعریف چاپ لترپرس

روش چاپ لترپرس ؛ این فرآیند از طریق چاپ برجسته، با استفاده از نوع فلزی برجسته یا صفحات برای ترکیب تصویر مورد نیاز، قبل از اینکه حامل تصویر مرکب شود و زیرلایه بر روی حامل تصویر فشار داده شود تا تصویر بر روی زیرلایه منتقل شود، یک تصویر ایجاد می کند.

چاپ لترپرس

حامل تصویر از نوع فلزی برجسته (که هر کدام دارای یک کاراکتر جداگانه هستند) یا یک صفحه فلزی (حاوی یک خط متن، یک صفحه کامل متن یا یک تصویر حکاکی شده) است که می تواند صاف یا صاف باشد. دور یک سیلندر پیچیده شود (بسته به نوع پرس مورد استفاده). در حالی که چاپ لترپرس معمولاً با استفاده از حامل تصویر فلزی تعریف می شود، ممکن است در این فرآیند از مواد دیگری مانند چوب و صفحات فوتوپلیمر استفاده شود.

چهار مرحله چاپ لترپرس عبارتند از ترکیب، تحمیل، قفل و چاپ. ترکیب شامل انتخاب و مرتب کردن نوع فلز برای ایجاد نگاتیو از تصویر در حال چاپ است، قبل از اینکه بخش‌هایی از یک صفحه یا چندین صفحه کنار هم قرار گیرند (تحمیل)، و سپس با هم قفل شوند تا یک تصویر جامد را تشکیل دهند که سپس به دستگاه چاپ متصل می‌شود. برای چاپ تصویر، حامل تصویر با جوهر پوشانده می شود و از فشار برای انتقال جوهر از حامل تصویر به زیرلایه استفاده می شود.

انواع چاپ لترپرس

چهار نوع پرس لترپرس وجود دارد. بر روی یک پرس صفحه، حامل تصویر صاف قرار می گیرد و صفحه ای که بستر را حمل می کند پایین می آید و برای انتقال تصویر فشار وارد می کند. در یک پرس تخت، بستر روی یک استوانه چرخان حمل می شود و صفحه تخت یا زیر سیلندر قرار می گیرد یا به صورت عمودی می ایستد. در یک پرس چرخشی صفحه به دور یک استوانه خمیده می شود و بستر بین استوانه صفحه و استوانه قالب گیری عبور داده می شود.

و روی یک پرس تسمه ای دو مجموعه صفحه وجود دارد که هر کدام روی یک تسمه جداگانه حمل می شوند و زیرلایه دو بار از طریق پرس تغذیه می شود تا در یک طرف توسط یک مجموعه از صفحات چاپ شود و سپس مجدداً در طرف دیگر چاپ شود. دسته دوم بشقاب ها (این دستگاه بیشتر برای چاپ کتاب استفاده می شود).

در این روش چاپ از جوهرهای خمیری استفاده می شود که از یک فواره جوهر توسط یک غلتک فواره ای به مجموعه ای از غلتک های جوهر (معمولاً چهار عدد) منتقل می شود، که سپس جوهر را به مجموعه ای از غلتک های فرم (معمولاً سه) که جوهر را روی آن پخش می کنند، منتقل می کند. نوع برجسته در حامل تصویر. جوهر توسط مجموعه‌های مختلف غلتک‌ها کار می‌شود تا ویسکوزیته مورد نیاز برای پوشش نواحی برجسته (تصویر) به دست آید، در حالی که نواحی فرورفتگی (غیر تصویر) را شفاف می‌کند.

چاپ لترپرس بیشتر برای چاپ متن تک رنگ (معمولا سیاه) استفاده می شود، اما می تواند برای چاپ رنگی نیز استفاده شود. این فرآیند نیاز به استفاده از رنگ‌های نقطه‌ای دارد و زمانی که فقط چند رنگ را چاپ می‌کنید که هر کدام به فواره و صفحه جوهر خود نیاز دارند، بهترین کار است.

چاپ لترپرس قادر به چاپ متن واضح تا یک نقطه است. این فرآیند ممکن است با جزئیات بسیار دقیق مشکل داشته باشد و معمولاً نیاز دارد که متن یا تصویر دارای حداقل اندازه یا ضخامت باشد. استفاده از صفحات فلزی همچنین می تواند مشکلاتی را در هنگام انتقال جوهر ایجاد کند زیرا همیشه نمی توان فشار اعمال شده در نواحی مختلف را کنترل کرد که می تواند منجر به انتقال ناهموار جوهر شود (مشکلی که در چاپ لترپرس مدرن با استفاده از انعطاف پذیر حل می شود. صفحات فوتوپلیمر).

چاپ حروف یکی از قدیمی‌ترین روش‌های چاپ است و از زمان اختراع آن در قرن پانزدهم تا قرن‌های ۱۹ و ۲۰ محبوبیت خود را حفظ کرد، زمانی که انواع مدرن‌تر چاپ از آن سبقت گرفت. به طور خاص، چاپ فلکسوگرافی به دلیل استفاده از صفحات لاستیکی انعطاف پذیر (به جای صفحات فلزی) که چاپ با کیفیت بالاتر را با هزینه کمتر تولید می کرد، اغلب نقش چاپ لترپرس را بر عهده می گرفت.

با تعدادی از چاپخانه‌ها، فروشگاه‌های سرگرمی، و کالج‌ها و دانشگاه‌ها که دستگاه‌های چاپ لترپرس خود را راه‌اندازی می‌کنند، روند کمی احیا می‌شود. این روش چاپ یک روش محبوب برای چاپ کتاب و روزنامه، دعوت نامه و لوازم التحریر و لیبل بود (و دوباره در حال تبدیل شدن است) و قابلیت چاپ تحت وب و یا چاپ صفحه را دارد. قادر به تولید حجم های کوچک و بزرگ و دستیابی به سرعت چاپ بالا است. جوهرهای UV را می توان در حین چاپ با حجم بالا و سرعت بالا برای تسریع فرآیند خشک کردن و جلوگیری از ایجاد لکه استفاده کرد.
هنر کلیشه سازی لیتوس فراهم کردن بهترین ملزومات برای قسمت پیش از چاپ ( مثل سفارش کلیشه ژلاتینی ) شماست . سپس کافیست تمام فرایند چاپ خودرا به پاپیروس بسپارید . این یعنی اسپاد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301