کاغذ کرافت چه کاربردهایی دارد ؟

شاخص کاغذ کرافت

کاغذ کرافت چه کاربردهایی دارد ؟

کاغذ کرافت با افزایش تقاضا برای رویکردی پایدارتر در زمینه بسته بندی ، سهم موثری در برآوردن این خواسته ها داشته است . شکی نیست که راه حل های کرافت در صنعت بسته بندی محبوبیت پیدا کرده اند و قابلیت های این ماده همچنان در حال رشد و توسعه است . بیایید به این موضوع بپردازیم که کرافت چیست و چرا این همه محبوبیت پیدا کرده است !

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت چیست ؟

کرافت از کلمه آلمانی “قوی” گرفته شده است و کاغذ کرافت دقیقاً همین است ! کرافت خام به لطف فرآیند خمیر کرافت ، بادوام ، مقاوم در برابر پارگی و قهوه ای رنگ است . تخته کاغذ کرافت که برای ایجاد کاغذ بسته بندی بادوام و کارتن محکم و جعبه های سفت و سخت ایده آل است ، در واقع در طیف وسیعی از رنگ ها و سایه ها نیز موجود است و آن را برای راه حل های بسته بندی مارک بسیار متنوع می کند . سطح کاغذ کرافت خام بافت و متخلخل است که امکان چاپ و تکمیل با کیفیت بالا را برای ظاهری روستایی ممتاز فراهم می کند .

چگونه از کاغذ کرافت در بسته بندی استفاده می شود ؟

امروزه کرافت عمدتاً برای جعبه های راه راه استفاده می شود و اخیراً برای جعبه های کارتنی نیز بسیار محبوب شده است ! به لطف ماهیت بادوام کاغذ کرافت، صنعت تجارت الکترونیک از جعبه های راه راه برای محافظت از محصولات و اطمینان از تحمل آنها در شرایط سخت حمل و نقل سود می برد .

جعبه های کارتن کرافت نیز معمولاً توسط مشاغل برای دستیابی به اهداف پایداری استفاده می شود و به وضوح ابتکارات سازگار با محیط زیست را از طریق ظاهر روستایی و خام کاغذ کرافت قهوه ای به تصویر می کشد . کاغذ کرافت بسیار متنوع است و طیف گسترده ای از گزینه های بسته بندی نوآورانه را در صنعت بسته بندی امروزی امکان پذیر می کند .

انواع کاغذ کرافت

کرافت روکشدار سفید نشده

این ماده به عنوان ابتدایی ترین نسخه در نظر گرفته می شود . هیچ “سفید کننده” یا افزودن بیشتر مواد شیمیایی به جز موارد ثبت شده توسط فرآیند کرافت وجود ندارد . به همین دلیل به آن سولفات سفید نشده جامد یا SUS نیز می گویند و از ۸۰ درصد خمیر الیاف چوب/سلولز بکر تشکیل شده است . این دارای مقاومت در برابر پارگی و درجه سفتی بالایی است ، بدون اینکه خیلی ضخیم باشد . در واقع ،  این نازک‌ترین بستر بسته‌بندی مبتنی بر کاغذ کرافت است . دارای یک پوشش طبیعی کائولن خاک رس دی اکسید تیتانیوم بر روی سطوح خود برای بهبود صافی و سهولت چاپ است .

تخته بازیافتی روکش شده

این نوع کاملا بازیافتی است . از آنجایی که از فیبر درجه یک ساخته نشده است، مشخصات/تلرانس آن کمتر از SBS است . با این حال، این همچنین آن را به یک بستر بسته‌بندی کم‌هزینه تبدیل می‌کند که برای مواردی که مقاومت در برابر پارگی/استحکام بالا لازم نیست ، مانند جعبه‌های غلات، ایده‌آل است . این امر همچنین باعث می‌شود تولیدکنندگان محصول صرفه‌جویی در هزینه را به مصرف‌کنندگان خود منتقل کنند و مزیت رقابتی در بازار کسب کنند . مواد ذکر شده در بالا به چیزی که ما معمولاً به عنوان کارتن تاشو می بینیم اشاره دارد .

مزایای کاغذ کرافت

جدا از استحکام و محافظت برتر، ۱۰۰% سازگار با محیط زیست است . به طور طبیعی در عرض چند هفته تجزیه می شود و درست مانند برگ هایی که از درخت می ریزند تجزیه می شود . هیچ تاثیری بر محیط زیست باقی نمی گذارد، اما هیچ کس نیازی به صبر طولانی ندارد . در واقع کاغذ کرافت را می توان برای استفاده در بسته بندی های جدید بازیافت کرد . سازگاری با محیط زیست و داشتن بسته بندی بازیافتی دارای گواهی FSC می تواند به افزایش فروش محصول شما کمک کند زیرا جهان اکنون به اهمیت محیط زیست و اینکه چرا باید از آن محافظت شود ، پی برده است .

گروه صنایع چاپ گستر اسپاد با دو زیر مجموعه ی بزرگ خود به نام کلیشه سازی لیتوس و پاپیروس همیشه در زمینه ساخت کلیشه هایی همچون کلیشه ژلاتینی بالاترین کیفیت و پایینترین قیمت را ارائه میدهد . کافیست بکا مشاورین ما تماس بگیرید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301