شاخص رنگ فلکسو

رنگ چاپ فلکسو باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

در چاپ دیجیتال ، فرآیندی که توسط چاپگرهای اداری و شخصی استفاده می شود، معمولاً نیازی به مشخصات رنگ نیست. این به این دلیل است که این چاپگرها قبلاً مجموعه‌ای از جوهرها، معمولاً فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و سیاه (همچنین به عنوان CMYK شناخته می‌شوند) دارند. هر رنگ به صورت نقاط ریز چاپ می شود که وقتی با هم مشاهده می شوند، رنگ های مورد نظر را در سند ایجاد می کنند.
پس چرا چاپ فلکسو نمی تواند همین کار را انجام دهد؟ از نظر فنی می تواند . با این حال ، کوچک‌ترین اندازه نقطه‌ای که یک صفحه فلکسو می‌تواند ایجاد کند، بزرگ‌تر از مواردی است که در چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. این بدان معناست که وقتی از نزدیک مشاهده می‌شود، تک تک نقاط قابل مشاهده می‌شوند و گرافیک ممکن است پیکسلی به نظر برسد.
موضوع تطبیق رنگ چاپ فلکسو نیز وجود دارد، به خصوص هنگام چاپ روی بسترهای کرافت. در حالی که CMYK می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را تقریب بزند، به ندرت می‌تواند دقیقاً مطابق با آنچه در صفحه رایانه شما می‌بینید مطابقت داشته باشد.
ممکن است هنگام چاپ، رنگ ها کم صداتر به نظر برسند یا رنگ متفاوتی داشته باشند. این امر باعث می‌شود رنگ‌های مهم، مانند رنگ‌های برند، در برنامه‌ها ثابت نگه داشته شوند.
در نهایت، هزینه ای وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. از آنجایی که فلکسو برای هر رنگ به صفحات چاپ جداگانه نیاز دارد، گرافیک چاپ شده با استفاده از CMYK به معنای خرید حداقل چهار صفحه چاپ جداگانه است. اگر بسته شما فقط یک یا دو رنگ قابل مشاهده داشته باشد، این تفاوت قیمت زیادی دارد.
به همین دلیل، به جز چاپ عکس های رنگی، معمولاً تعیین رنگ چاپ فلکسو جوهر برای استفاده در فلکسوگرافی ارزان تر و قابل اعتمادتر است . به طور کلی دو سیستم رنگ اصلی جوهر در فلکسوگرافی برای بسته بندی استفاده می شود : رنگ های GCMI و Pantone (PMS) .


رنگ چاپ فلکسورنگ GCMI

در سال ۱۹۴۹، موسسه تولید کنندگان ظروف شیشه ای (GCMI) راهنمای رنگ FLEXO را ایجاد کرد. این راهنما جوهرهای مختلفی را ارائه می‌کند که برای شناسایی آسان شماره‌گذاری شده‌اند و بر روی کاغذ سفید و کرافت نشان داده شده‌اند. از آن زمان، راهنما چندین بار با اضافه شدن یا اصلاح جوهرها به روز شده است، اما اصل کلی یکسان است. این راهنما به سازندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی با گزینه‌های جوهر با مشتریان ارتباط برقرار کنند و نتایج ثابتی را تضمین کنند.

جدیدترین راهنمای GCMI ، نسخه x، در مجموع دارای ۴۲ رنگ برای انتخاب است. رنگ‌های GCMI در بین تولیدکنندگان بسته‌بندی راه راه استاندارد هستند. سازنده شما باید بتواند نمونه های رنگی از گزینه های مختلف را بر روی کاغذ سفید یا کرافت به شما ارائه دهد، بنابراین شما می توانید آنهایی را که به بهترین وجه مناسب پروژه شما هستند انتخاب کنید. مکان های آنلاین مختلفی وجود دارد که پیش نمایش هایی از رنگ های مختلف را نیز نشان می دهد. اما در حالی که اینها می توانند برای دیدن گزینه های کلی مفید باشند، هنگام انتخاب رنگ نهایی نباید از آنها به جای نمونه های فیزیکی استفاده کنید .

رنگ PANTONE

رنگ GCMI را نمی بینید که با دید شما مطابقت داشته باشد؟ بسیاری از تولیدکنندگان بسته بندی به شما اجازه می دهند رنگ های پنتون را انتخاب کنید. تنوع بسیار زیادی از گزینه های موجود وجود دارد، اما برای بسته بندی راه راه، مواردی که نیاز دارید بین رنگ های روکش دار و بدون روکش تقسیم می شوند.بسترهای بدون پوشش (مانند کرافت یا سفید خالدار) از جوهرهای بدون پوشش استفاده می کنند، در حالی که بسترهای پوشش داده شده (مانند Kemi) از رنگ های پوشش داده شده استفاده می کنند. رنگ‌های پنتون پوشش‌داده‌شده یک «C» در انتهای کد خود دارند و رنگ‌های بدون پوشش دارای «U» هستند (مثلاً ۱۰۲ C یا ۱۰۲ U). قبل از انتخاب خود، با سازنده خود بررسی کنید که آیا پروژه شما به رنگ های روکش شده یا بدون پوشش نیاز دارد، زیرا همان عدد پنتون در استوک روکش شده یا بدون پوشش متفاوت ظاهر می شود.

یکی از معایب رنگ های پنتون در مقایسه با رنگ های GCMI این است که پنتون نمونه های چاپ شده روی کرافت را ارائه نمی دهد. بنابراین رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید ممکن است گرم‌تر، تیره‌تر و بی‌صداتر از حد انتظار به نظر برسند. یکی از گزینه ها برای تطابق دقیق تر، چاپ جوهر سفید زیر رنگ مورد نظر است. با این حال، این نیاز به خرید یک صفحه چاپ دیگری دارد و نتایج هنوز دقیق نخواهد بود. برخی از رنگ‌های پنتون نیز ممکن است به میزان قابل توجهی هزینه بیشتری داشته باشند، یا ممکن است سازنده شما آنها را حمل نکند.

برای بهترین نتیجه، همیشه با سازنده خود در مورد رنگ مورد انتظار خود صحبت کنید تا بتوانند به شما در یافتن راه حل مناسب کمک کنند. داشتن چند رنگ پنتون در ذهن یا یک نمونه چاپ شده برای هماهنگی، شروعی عالی است. برخی از تولید کنندگان گزینه های ترکیب جوهر سفارشی را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر فقط رنگ های پایه GCMI را ارائه می دهند. بسته به نیاز شما، سازنده شما حتی ممکن است فرآیند چاپ متفاوتی مانند چاپ دیجیتال یا لیبل لیتو را توصیه کند.

در کلیشه سازی لیتوس ، ما همیشه خوشحالیم که به شما کمک می کنیم تا بهترین رنگ ها و فرآیندهای چاپ را برای نیازهای خود پیدا کنید . برای تعیین وقت مشاوره طراحی رایگان با یکی از طراحان با تجربه بسته بندی ما همین امروز با ما تماس بگیرید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02133769131 - 02133770301